Poniższe zestawienie opiera się na trzech wybranych cechach:
Asortyment – zakres produktów oferowanych online, od unikatów vintage po stylizowane kolekcje.
Renoma – uznanie wśród klientów i ekspertów, uwzględnione opinie i doświadczenie rynkowe.
Model biznesowy – podejście do sprzedaży (e‑commerce, showroom, renowacja), unikalność kanałów cyfrowych.
Te cechy najlepiej oddają różnorodność firm – zarówno tych handlujących unikalnymi meblami jak i tych stylizujących i sprzedających je online.
Asortyment: bogata oferta stylów (Chesterfield, shabby chic, industrial, Hampton) z gotowymi meblami z magazynu.
Renoma: działa od lat w Poznaniu, współpracuje z wieloma znanymi markami wnętrzarskimi (Invicta, Kare, Bloomingville).
Model biznesowy: sklep e‑commerce z lokalnym magazynem, szybka wysyłka. Brak showroomu, ale profesjonalna obsługa telefoniczna.
Asortyment: autentyczne, kolekcjonerskie przedmioty vintage i dekoracje, luksusowe art‑deco elementy.
Renoma: rekomendowana przez ekspertów (Beata Bochińska, Katarzyna Szostakowska).
Model biznesowy: internetowy showroom, zorientowany na klienta premium, stacjonarnia online.
Asortyment: unikalne meble retro i vintage, dopasowane do różnych wnętrz.
Renoma: mniejsza skala, ale przyciągająca osoby szukające nietypowych mebli – niszowy wizerunek.
Model biznesowy: sklep w całości online, brak stacjonarki, możliwe ręczne stylizacje.
Asortyment: stare i odnowione meble, handmade, także z europalet; od szafek po fotele bujane.
Renoma: ceniony przez zwolenników rękodzieła; butikowy charakter, styl art‑handmade.
Model biznesowy: butik online z ofertą dekoracyjną i ręcznie odnawianą.
Asortyment: odrestaurowane meble z lat 50.–60. (Halabala, Ton, Volak, itp.), lite drewno bukowe/dębowe.
Renoma: wyspecjalizowanie w renowacji, trwałość i rzemiosło są kluczowym argumentem.
Model biznesowy: online + renowacja; podkreślenie jakości i dziedzictwa wzornictwa.
Asortyment: stylowe oryginały z lat 60. i fotele z lat 60.–70. XX w..
Renoma: obecność showroomu w Warszawie, aktywne publikacje blogowe (m.in. artykuły z lipca 2025) zwiększają wiarygodność.
Model biznesowy: omnichannel – sklep internetowy + stacjonarny showroom, styl czasowy i profesjonalna obsługa.
Asortyment: starannie wyselekcjonowane meble i dodatki z II połowy XX w.; vintage perły dizajnu.
Renoma: niszowe, z wyczuciem stylu; atrakcyjne dla pasjonatów historii designu.
Model biznesowy: sklep online, selekcja produktów pod kątem estetyki i designu.
Asortyment: antyki, obiekty Vintage Design – meble, oświetlenie, ceramika, szkło XX w.
Renoma: wyjątkowość stylu i designu, skierowane do koneserów.
Model biznesowy: e‑commerce specjalistyczny dla designu vintage i kolekcji.
Asortyment: stylizowane meble vintage i retro: komody, lustra, fotele, sekretne detale (marmur, barokowe formy).
Renoma: popularność dzięki dostępności szerokiego wyboru i stylowych propozycji.
Model biznesowy: klasyczny sklep online, magazyn z dużą dostępnością towaru.
Asortyment: antyki i retro wykonane ręcznie; od krzeseł barokowych po stoliki ażurowe, marmurowe.
Renoma: kolekcjonerski charakter, salon stacjonarny w Bochni.
Model biznesowy: połączenie e‑commerce z lokalnym salonem; opcja obejrzenia na żywo.